חילופי אש בצפון; חמאס מגביר את הלוחמה הפסיכולוגית

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on חילופי אש בצפון; חמאס מגביר את הלוחמה הפסיכולוגית

    נמשכות תקריות הירי וחילופי האש בשעות האחרונות בגליל העליון, במקביל ללחימה ברצועת עזה. בנוסף, חמאס מגביר את פעילות הלוחמה הפסיכולוגית

    Smoke rises during Israeli airstrikes, in the Gaza Strip, as seen from the Israeli side of the border, on October 28, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** בניין הפגזה חרבות ברזל הפצצה עזה בתים הרס פלסטינאים
    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת חרבות ברזל: נמשכות תקריות הירי וחילופי האש בשעות האחרונות בגליל העליון, במקביל ללחימה ברצועת עזה. בנוסף, חמאס מגביר את פעילות הלוחמה הפסיכולוגית.

    כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שניסתה לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל במרחב ראש הנקרה. כמו כן, בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במושב אלקוש זוהו שני שיגורים שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים. בנוסף, מחבלים ירו משטח לבנון שלושה טילי נ"ט למרחב בירנית, אין נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

    video
    play-sharp-fill

    בתקרית נוספת שאירעה מוקדם יותר מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון לפני זמן קצר. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ותקפו תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

    בתוך כך, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של החמאס, פרסם הארגון בשעה האחרונה תיעוד חדש משלוש נשים ישראליות שחטופות בעזה, בו הן מפעילות לחץ על ראש הממשלה להסכים לתנאי החמאס ולהוביל לשחרורן. קול חי לא ישדר ולא יציג את תוכנו של התיעוד.

    דניאל אלוני, רימון בוכטשב ולנה טרופנוב הן 3 הישראליות שהוצגו בסרטון התעמולה. אלוני חטופה יחד עם בתה בת ה-5.5, אמיליה, עם אחותה, שרון אלוני קוניו, ועם בעלה ובנותיה של שרון. כל המשפחה חטופה. גם יגב בעלה של רימון נחטף איתה. בעלה של לנה נרצח וחמותה, בנה ובת זוגו נחטפו גם הם לעזה.

    בלשכת ראש הממשלה מסרו כי מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. "מחבקים את המשפחות. נעשה הכל כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

    ראש הממשלה נתניהו: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט שנחטפו על ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אנחנו מחבקים אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכל כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה".

    הערב בשעה 19:00 יקיימו משפחות שלוש החטופות מסיבת עיתונאים, עם התייחסות פומבית לתעמולת החמאס.

    במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. מוקדם יותר בצהריים מסר דובר צה"ל כי בהיתקלויות עם מחבלים, לוחמי צה"ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ"ט ועמדות שיגור נוספות.

    כמו כן, כוחות צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ חיסלו פעילים בארגון הטרור חמאס בהם- ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ"ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ"ט בגדוד תפאח ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס.

    ובצל הלחימה: היום יכנסו לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח – 60 משאיות של ציוד הומניטרי, שכוללות מזון, מים וציוד רפואי. מתחילת המלחמה, נכנסו לרצועה 132 משאיות. בישראל מדגישים כי כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לרצועה.



    0 תגובות